A Karikagyurukell.hu webáruház honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Karikagyűrű, jegygyűrű örök élet garancia avagy a marketing 22-es csapdája!

Józan ésszel milyen lehetséges és kötelező garanciát kell egy gyártónak vállalnia?

A marketing hatalma!

 

Mint minden kereskedelmi forgalomba hozott termék esetében az adott termékcsoport gyártói, készítői és viszonteladói java részt ismerik egymást. Őket a konkurencia szépen kicizellált képi és szöveges marketingje nem tudja ámulatba ejteni hiszen pontosan tudja mindenki hogy ki milyen minőségben dolgozik. A marketink kizárólag a laikus gyanútlan vásárlónak szól!

Az emberek általában a külsőségek, a csomagolás a reklám alapján döntenek és utána persze az ár is fontos lehet. Egy rossz döntés után jönnek csak rá a vásárlók, hogy sokkal alaposabban kellet volna megvizsgálni  az adott terméket. Ez általában így megy de mi történik ha egy gyártó olyan garanciákat vállal ami ugyan vonzza a vásárlókat mert túlontúli bizalmat és profizmust sejtet de a valóságban nincs mögötte az a profizmus és maga a termék sem alkalmas arra hogy örök élet garanciát vállaljanak rá. Ilyen esetekben hullik vissza a gyártó nyakába az egész eltúlzott marketing fogás! Az ami a csúcsra emelte az fogja majd visszarántani a mélybe ha elterjed róla hogy nem tudja teljesíteni azt amit vállalt!

 

 

Milyen garanciát lehet vállalni egy karikagyűrűre,

 

 

Nos ami a legfontosabb az hogy minden kereskedelmi forgalomba hozott termékre garanciát kell vállalni. Ami jó hír az hogy egy jegygyűrű nem elektronikai cikk, nem közlekedési eszköz  így nincs benne sokk minden ami el tudna romolni. Természetesen amire lehet és kell garanciát vállalni az az anyag finomság. Ezt azt jelenti hogy a karikagyűrű anyag összetétele biztosan az aminek titulálják vagyis egy 14kt, 585%-os gyűrű ténylegesen tartalmaz 58.5%-lék színaranyat. Ennek az egyik biztosítéka a Magyar fémjel. Én erre személy szerint örök garanciát vállalok teljesen mindegy hogy hány év múlva vizsgálják be egy laborban az biztosan jó lesz. Garanciát lehet vállalni az anyag minőségre akár egy évet is. Ha gyártási anyaghiba keletkezett a gyűrű készítésekor ami következtében felszakadhat a gyűrű valamelyik felülete akkor természetes hogy ki kell javítani vagy ki kell cserélni a gyűrűt. Tudni kell azt hogy egy anyaghiba általában a gyűrű elkészülte után egy héten belül napvilágra kerül. Lehet garanciát vállalni a megrendelt gyűrű méretre vagyis hogy biztosan a megrendelt méret lesz legyártva. Garanciát kell vállalni a kövek foglalataira is.

 

 

Mik az eltúlzott garanciák?

 

 

Először is vannak a fizetős garanciák amik az apró betűs részekből derülhetnek ki. A lényegük az hogy évente vissza kell vinni a terméket felülvizsgálatra. Itt nagyjából 5 percig nézegeti valaki a gyűrűnket és miután konstatálja hogy minden rendben van az orrunk alá dugja a számlát hogy 15.000ft! Ezek azért vannak kitalálva hogy plusz bevételt biztosítson a gyártónak a hatalmas marketing költségéhez.

Ezek után vannak a különböző álom és elégedettségi garanciák. Ezek lényege hogy rendkívüli bizalmat ébresszen a vásárlóban ami által az esetlegesen irreális vételár másodlagossá válik hiszen ha valami nem tetszik akkor a teljes vételárat visszakapja a megrendelő függetlenül attól hogy a törvény szerint a karikagyűrű személyes megrendeléskor nem illeti meg a 14 napos elállási jog. A baj az hogy az álom és elégedettségi szempont igencsak szubjektív. Nem lehet konkrét keretek között meghatározni objektíven. Megnézném annak a gyártónak a fejét aki lelkiismeretesen több hetet dolgozott egy karikagyűrűn ami 100, 200, 300.000ft-ba kerül és a gyűrű olyan mint annak lennie kell de a vevő a végén közli hogy picit nem olyan mint gondoltam kérem vissza a pénzemet!

Az első irreális örök élet garancia az a felület garancia. Ez azt jelenti hogy minden évben vissza kell vinni a gyűrűt és a karikagyűrű külső felületét újjá varázsolják ami által  évről évre egyre csak csökken a gyűrűnk súlya.  Azt tudni kell hogy semmi sem marad új csak ha vitrinben tartjuk. Elkopik a cipő a ruha, tönkremegy a mobiltelefon az autó a műköröm stb. Ez lesz a sorsa az ékszereknek is. Egy hordott karikagyűrű felületén egy két hónap után már jelentkeznek a természetes viselet nyomai. Fölösleges ezért évente koptatni a karikagyűrűt hiszen olyan mit új korában sohasem lesz a feljavított jegygyűrű plusz a kövek foglalatai sem fogják ezt díjazni. Pár év múlva meg már lehetetlen lesz felújítani a felületet így viszont már kérheti a vásárló a cserét. Olyan mintha egy autógyár örök felület fényezési garanciát vállalna az autó festésére. Egy húsz éves horpadt kopott fényezésű autót is vissza lehetne vinni a gyárba hogy kérem szépen varázsolják újjá! Nos egy ilyen gyűrű készítő számolhat azzal hogy minden évben az előző években legyártott gyűrűi nagy száma visszatér hozzá és az energiái erre fognak elmenni miközben az évek előrehaladtával exponenciálisan nő az ilyen esetek száma és végül kezelhetetlené válik a dolog. A tényleges örök élet garancia pedig a gyártó saját sírját ássa meg. Ez általában az ilyen garancia vállalása után 2-3 év után kristályosodik ki. Az emberek egy része vagy kihízza vagy olyan fizikai behatásnak teszi ki a karikagyűrűt amitől általában javíthatatlanná válik az. Ha viszont örök élet garanciát vállaltak akkor nincs mit tenni a vásárló nem felejt. Vissza fogja vinni a gyűrűt és jogosan el fogja várni azt hogy ha nem tudják rendbe hozni akkor készítsenek új karikagyűrűt neki!  Ez mint mondottam az első ilyen eladott gyűrűk esetében 2-3 év után tömegessé válhat így nagy problémát okozhat a meggondolatlan gyártónak. Ha tartja szavát a jegygyűrű készítő rettentő nagy anyagi kár éri ha nem tartja a szavát akkor elterjed róla és majd hiteltelenné válik és az okoz neki nagy anyagi kárt a jövőben.

 

 

Konklúzió!

 

Az egészséges konkurens versenyben érdemes a józan ész szerinti valósághű marketingre alapozni. Nem szabad teljesíthetetlen feltételeket vállalni annak érdekében hogy a marketink világában rendkívüli kiemelkedő gyártónak mutatkozzon egy cég miközben nem az mert az ilyen mindig vissza hullik  a fejére és  előbb utóbb és a vásárlók mindig rájönnek erre.